Sunday, June 14, 2009

~~macam tue pon bleh~~

hah...cuti tggl seminggu ja lg...after dh 2 minggu aku berholiday,baru tercuit hati aku neh...2 mggu holiday...mcm2 aku wat...hahah...holiday ngan kwn2...holiday ngan fam...mcm2 experience la yg ada...plg best experience 1st week hols...aku pnya maid cuti seminggu...hahahaha...apa lg...bermula la duty yg tergendala satu sem...ahaks...duty wajib aku tiap2 kali cuti sem...aku la pulak jadik bibik indon kt umah sendiri...huhuhu...bak kata abg aku "bibik muda dr sp"...bengong...tp x pa...x dpt upah pon x kesah...sbb niat aku ikhlas kt ati nk tlg bonda tercinta...almost 20 years she raised me up x pnah bersungut pon...takkan sekali skala cuti tlg mak pon aku nk merungut kan...lgpon kalo ditakdirkan btol aku dpt g nz,dh x bleh tlg mak lg kan...huhuhu...ok2...tue kesah cuti...malas nk kongsi pnjg2...sbb smua org ada cita msg2 kan...cuti aku x dak apa yg specialnya...standard la kan g jln2...bila lg... :)

now...back to what i wanted to say...dh tggl seminggu baru tercuit ati aku yg satu neh haa...neh smua sbb sepanjang cuti neh aku baca paper...berazam nk jd cikgu yg serba tahu...so aku pon ubah sikap yg tamau amik tau neh kpd nk amik tau...start ngan baca paper...baca kesah2 yg jd kt negara kita yg satu neh plus ngan news yg aku rasa menarik yg jd kt overseas (tolak kisah artis...tue zaman skolah)...then aku terbaca news kematian sorg pelajar malaysia yg menuntut kt mesir...kebetulan plak student tue budak MATRI...skolah agama yg dkt ngan umah aku...and arwah pulak adalah kwn kpd kwn lama aku...and malamnya pulak kwn aku mengesahkan yg tue mmg btol kwn dia...tersirap darah aku...rasa panas muka ngan mata aku...x pasal2 ada air mata dh bertakung kt mata aku...automatik tros arwah sahabat dr aku umur 5 taon muncul kt mata aku...dh almost stengah taon dia pergi...Ya Allah,Ya Rabbi...dlm masa terdekat neh byk berita pasal anak2 muda sebaya aku dh pergi buat selamanya...besar sungguh kuasa Yang Esa...satu petang tue aku ddk temenung kt tepi tingkap dlm bilik aku...x sure apa yg ada dlm kepala otak aku neh...mak aku masuk blk..."adk,dh smayang blom?"..."blom lg mak"..."smayang la dulu...dh pukul 6...x elok lambat2kn smayang...satg mak ngan ayah nk p masjid"...aku hanya mengangguk...then aku bgn msok toilet...masa tgh bersih2kn diri aku teringat ari sabtu baru lepas aku teman mak p nat (pasar)...mak aku ajak beli tdg (mcm tdg sarimah...tp kan ada mcm2 style)...tgh mak aku belek2 tdg,aku bekenan plak kt satu tdg neh...aku neh x pnah pon teringin nk pkai tdg mcm tdg sarimah tue...tp tatau saipa pg tue aku nak sgt beli tdg tue...aku beli kaler itam sma ngan tdg mak aku...cuma pattern ja laen...aku tros amik wuduk...aku usaikan tanggungjawab aku pada Yang Esa...abeh smayang,aku temenung lg kt atas sejadah...tba2 terdetik kt ati aku...aku nk ikut mak ayah p masjid..."mak,adk nk ikut sama la p masjib satg"...mak aku senyum meleret...dh lama sbenaqnya mak aku dok ajak aku p masjid...mak kata org perempuan kdg2 ada mak aku sorg ja...gerun jugak katanya...masa klt dlm masjid, aku rasa laen...ada satu perasaan nk sgt dkt dgnNya...aku rasa aku nk berubah...moga Allah tetapkan iman aku...tetapkan pendirian ku...kwn2 yg knal aku secara rapat akan tahu apa yg aku mau...org laen yg tgk yg x knal aku,mungkin akan mencebik...tp biarlah...hanya aku yg tau apa yg aku nak...byk bnda yg aku nk ubah...tp aku prlu masa...biar aku tetapkan iman aku dulu,baru ku ubah yg laen satu persatu...Ya Allah,Ya Rabbi,kau bantulah hambaMu ini...amiin...

5 comments:

  1. amin..minta Tuhan tetapkan hati..
    btw, budak mesir yg meninggal tu pun kwn kepada kwn att yg study kt mesir tu..

    duh seronoknye jd bibik wawawa

    ReplyDelete
  2. amin.... =)

    aku rasa aku tau ape yang kau mahu..

    ReplyDelete
  3. att : thanx..ye ke?? sedey kan.. besar kuasa Allah.. muda lg dh meninggal... cehh.. x pa.. bibik neh tggl half year je lgk... :P

    kema : tq kema.. doa2kan la kt aku... huhuhu...

    ReplyDelete
  4. ya ampun!!
    silly empty nie blog azu ker??
    ya allah..sumpah tina tatau pun,
    huhu..
    anyway nice blog you got,
    sorry kerna tidak mengenali gerangan sape kah empunya blog nie.

    ReplyDelete